- сприяє формуванню особистісних якостей,
розвитку психічних процесів учнів школи;
- проводить психодіагностику та
корекційно-розвивальну роботу серед школярів, батьків, педагогів;
- допомагає в створенні комфортного психологічного клімату для здійснення освітньо-виховного процесу.
- допомагає в створенні комфортного психологічного клімату для здійснення освітньо-виховного процесу.
Завдання практичного психолога ґрунтуються на основі
посадових обов’язків психолога школи та вимог навчального закладу:
·
Сприяти всебічному розвитку психіки
особистості школярів молодшого, середнього та старшого шкільного віку.
·
Визначення рівня розвитку
пізнавальних процесів пам’яті, уваги, уяви, мислення, сприйняття.
·
Активізація прояву пізнавальної
сфери учнів.
·
Діагностика та корекція девіантних
проявів поведінки важковиховуваних учнів.
·
Психологічний супровід учнів 1-их,
5-их класів в процесі їх адаптації до навчання.
·
Психологічна допомога учням у їх
професійному самовизначенню.
·
Корекція прояву дезадаптивних явищ
серед учнів, що навчаються у системі профільного навчання.
·
Виявлення учнів із затримкою
психічного розвитку та психологічна допомога цим учням.
·
Формування взаємної емпатії, поваги
з метою згуртованості класного та педагогічного колективів.
·
Аналіз сімейного виховання учнів і
його впливу на поведінку та навчальну мотивацію.
·
Формування взаємної стратегії
поведінки між батьками та школою під час навчання і виховання учнів.
·
Психологічний супровід учнів 11-их
класів у підготовці до ЗНО.
Вище зазначенні завдання реалізовуються такими
напрямками роботи як:
·
діагностична робота;
·
корекційно-розвивальні заняття;
·
психологічні тренінги;
·
психологічні консультації;
·
просвітництво;
·
участь у роботі батьківських зборів;
·
відвідування та аналіз уроків.
Слід відмітити, що успішність
вирішення важливих проблем навчально-виховного процесу, пов’язаних із
недисциплінованістю, важковиховуваністю, неуспішністю, невстиганням,
дезадаптацією учнів, залежить від єдності зусиль 5-ох сторін:
·
вчитель;
·
учень;
·
психолог;
·
соціальний педагог;
·
батьки.
Практика показує, що відсутність взаємодії,
узгодженості думки однієї із сторін утруднює розв’язання проблеми або ж з
часом загострює її. Важливим є досягнення співпраці із батьками:
·
інформування змісту проблеми;
·
переконання їх щодо важливості
вирішення;
·
вивчення основ сімейного виховання;
·
визначення обізнаності
батьками особистісних якостей дитини.
Необхідно зазначити, що саме сімейне виховання є
«колискою» майбутнього розвитку особистості. Те, як батько з матір’ю прищеплять
в свідомості дитини почуття відповідальності, поваги, взаєморозуміння, любові
до ближнього, любові до праці, впливає на становлення такої «Я»позиції, яка
відповідає суспільно прийнятим нормам життя.
Тому батькам в процесі виховання слід дотримуватись таких принципів:
Тому батькам в процесі виховання слід дотримуватись таких принципів:
§ виховувати
дитину у взаємній любові зі сторони усіх членів сім’ї;
§ поєднання
батьківської любові із розумним, доброзичливим покаранням словом, яке дає змогу
дитині зрозуміти провину і не відчути себе приниженим. Уникайте фізичних
покарань;
§ поведінка у
відносинах між батьками чи іншими членами сім’ї є для дітей прикладом
відносин із однолітками, в тому числі протилежної статті;
§ звички та
навики культури поведінки дитини випливають, в першу чергу, із сім’ї;
§ залучати
дитину до домашньої праці, пам’ятаючи, що «праця виховує людину», у праці
реалізовуються можливості людини, встановлюються відносини між людьми,
розвивається почуття відповідальності;
§ змалку
прищеплювати любов до розумової праці, формувати мотивацію навчальної
діяльності;
§ хвалити дитину
за її добрі вчинки – це активізовує її життєвий потенціал, але не слід
перехвалювати;
§ бути
спостережливим до розвитку та прояву особистісних рис характеру дитини. Це
допомагає шукати підхід у вихованні та передбачати можливі негативні наслідки
поведінки;
§ привчати
дитину розуміти та визнавати свою провину, а батьки повинні бути прикладом у
цьому;
§ не захищати
дітей, якщо вони провинились;
§ не потрібно
боятись довіритись із проблемами у вихованні людині, яка може
допомогти;
§ у межах
школи слід звертатись по допомогу до психолога, соціального педагога, вчителів,
адміністрації школи.
Шановні
батьки, пам’ятаймо, що «жити на цій землі – означає мати проблеми, розв’язувати
їх – означає рости інтелектуально».