Професійне кредо: "Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими" (О. Уайльд)

23.03.17

Психологічна служба закладу

Психологічна служба закладу:


 - сприяє формуванню особистісних якостей, розвитку психічних процесів учнів школи;
 - проводить психодіагностику та корекційно-розвивальну роботу серед школярів, батьків, педагогів;
            -  допомагає в створенні комфортного психологічного клімату для здійснення освітньо-виховного процесу.
Завдання практичного психолога ґрунтуються на основі посадових обов’язків психолога школи та вимог навчального закладу:
·        Сприяти всебічному розвитку психіки особистості школярів молодшого, середнього та старшого шкільного віку.
·        Визначення рівня розвитку пізнавальних процесів пам’яті, уваги, уяви, мислення, сприйняття.
·        Активізація прояву пізнавальної сфери учнів.
·        Діагностика та корекція девіантних проявів поведінки важковиховуваних учнів.
·        Психологічний супровід учнів 1-их, 5-их класів в процесі їх адаптації до навчання.
·        Психологічна допомога учням у їх професійному самовизначенню.
·        Корекція прояву дезадаптивних явищ серед учнів, що навчаються у системі профільного навчання.
·        Виявлення учнів із затримкою психічного розвитку та психологічна допомога цим учням.
·        Формування взаємної емпатії, поваги з метою згуртованості класного та педагогічного колективів.
·        Аналіз сімейного виховання учнів і його впливу на поведінку та навчальну мотивацію.
·        Формування взаємної стратегії поведінки між батьками та школою під час навчання і виховання учнів.
·        Психологічний супровід учнів 11-их класів у підготовці до ЗНО.
Вище зазначенні завдання  реалізовуються такими напрямками роботи як:
·        діагностична робота;
·        корекційно-розвивальні заняття;
·        психологічні тренінги;
·        психологічні консультації;
·        просвітництво;
·        участь у роботі батьківських зборів;
·        відвідування та аналіз уроків.
Слід відмітити, що успішність вирішення важливих проблем навчально-виховного процесу, пов’язаних із недисциплінованістю, важковиховуваністю, неуспішністю, невстиганням, дезадаптацією учнів, залежить від єдності зусиль 5-ох сторін:
·        вчитель;
·        учень;
·        психолог;
·        соціальний педагог;
·        батьки.
Практика показує, що відсутність взаємодії, узгодженості думки однієї із сторін  утруднює розв’язання проблеми або ж з часом загострює її. Важливим є досягнення співпраці із батьками:
·        інформування змісту проблеми;
·        переконання їх щодо важливості вирішення;
·        вивчення основ сімейного виховання;
·        визначення обізнаності  батьками особистісних якостей дитини.
Необхідно зазначити, що саме сімейне виховання є «колискою» майбутнього розвитку особистості. Те, як батько з матір’ю прищеплять в свідомості дитини почуття відповідальності, поваги, взаєморозуміння, любові до ближнього, любові до праці, впливає на становлення такої «Я»позиції, яка відповідає суспільно прийнятим нормам життя.
Тому батькам в процесі виховання слід дотримуватись таких принципів:
§  виховувати дитину у взаємній любові зі сторони усіх членів сім’ї;
§  поєднання батьківської любові із розумним, доброзичливим покаранням словом, яке дає змогу дитині зрозуміти провину і не відчути себе приниженим. Уникайте фізичних покарань;
§  поведінка у відносинах між батьками чи іншими членами сім’ї є для дітей прикладом відносин  із однолітками, в тому числі протилежної статті;
§  звички та навики культури поведінки дитини випливають, в першу чергу, із сім’ї;
§  залучати дитину до домашньої праці, пам’ятаючи, що «праця виховує людину», у праці реалізовуються можливості людини, встановлюються відносини між людьми, розвивається почуття відповідальності;
§  змалку прищеплювати любов до розумової праці, формувати мотивацію навчальної діяльності;
§  хвалити дитину за її добрі вчинки – це активізовує її життєвий потенціал, але не слід перехвалювати;
§  бути спостережливим до розвитку та прояву особистісних рис характеру дитини. Це допомагає шукати підхід у вихованні та передбачати можливі негативні наслідки поведінки;
§  привчати дитину розуміти та визнавати свою провину, а батьки повинні бути прикладом у цьому;
§  не захищати дітей, якщо вони провинились;
§  не потрібно боятись довіритись із проблемами у вихованні  людині, яка  може допомогти;
§  у межах школи слід звертатись по допомогу до психолога, соціального педагога, вчителів, адміністрації школи.

Шановні батьки, пам’ятаймо, що «жити на цій землі – означає мати проблеми, розв’язувати їх – означає рости інтелектуально».